nn.Algemene voorwaarden behandeling
De therapeut is gehouden te handelen conform de wettelijke regelgeving. De rechten en plichten van cliënt en hulpverlener zijn onder meer vastgesteld in de wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) en de Wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) De Tuchtregeling is ondergebracht bij de TCZ.
De Cliënt verplicht zich middels het intake formulier/ anamnesegesprek relevante informatie aan de natuurgeneeskundig therapeut te verstrekken. De therapeut verplicht zich informatie betreffende de behandeling te verstrekken aan de cliënt in alle fasen van de behandeling.
De therapeut mag zonder toestemming van de cliënt geen bepaalde (be-)handeling
verrichten. De therapeut verplicht zicht de cliënt correct door te verwijzen naar een collegetherapeut of een arts, indien zijn behandeling niet geëigend en/of toereikend is.
Indien de hulpvrager tegen het advies in van de therapeut een overeenkomst beëindig, zal de hulpverlener op verzoek van de therapeut een verklaring ondertekend of de behandeling voor tijdig heeft beëindig.
De therapeut kan de overeenkomst slechts eenzijdig onder vermelding van argumenten beëindig, indien redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd dat de overeenkomst voorzet. De therapeut zal in een dergelijke situatie hulp en adviezen blijven verlengen, totdat de hulpvrager een overeenkomst met een andere hulpverlener heeft kunnen sluiten.
Alle eventuele, nadelige gevolgen uit de achterhouden van informatie in het medisch dossier bij de huisarts, zijn voor verantwoordelijkheid en rekening van de cliënt.
De cliënt gaat akkoord met de tariefstelling gemeld op de website (praktijkshannon.nl -praktijk voor natuurgeneeskundige therapie). De cliënt veerplicht zich een afspraak tijdig (minimaal 24 uur van tevoren) af te zeggen, anders kunnen de kosten van de gereserveerde tijd in rekening worden gebracht.
De behandelingen worden gedeeltelijk of geheel vergoed. Dit is echter afhankelijk van uw aanvullende verzekeringspolis. Informeer bij uw zorgverzekeraar welke vergoeding voor uw geldt.
De therapeut houdt een cliënten dossier bij. De client heeft recht tot inzage in het eigen dossier. Het dossier wordt conform de wettelijke bewaartermijn in totaal 20 jaar. Er bestaat inzagerecht voor nabestaande.
De therapeut betracht geheimhouding ten aanzien van door de cliënt versterkte gegevens, die in het dossier worden opgeslagen. Met uitzondering van de gegevens waaromtrent de client verklaard dat hij/zij geen bezwaar maakt tegen het gebruik voor statistische doeleinden.
De client gaat akkoord met de tariefstelling, gemeld op de website van Praktijk Shannon, voor het eerste consult met intakegesprek en het bedrag per sessie hierop volgend.
Alle eventuele, nadelige gevolgen voortvloeiende ui de achterhouden van informatie aanwezig in het medische dossier bij de huisarts, zijn verantwoordelijkheid en rekening van de client.
Praktijk Shannon is niet voor eventuele nadelige gevolgen die zijn ontstaan doordat client onjuist of onvolledige informatie heeft verstrekt, dan wel doordat cliënt voor hem/haar bekende en beschikbare informatie aanwezig in medische dossiers van arts/specialist of andere behandelaar, niet heeft verstrekt.
De therapeut is aangesloten bij de beroepsorganisatie VBAG. De regels van deze beroepsorganisatie zijn op de therapeut van toepassing. De cliënt kan zich met klachten over de therapeut bij deze organisatie melding. De therapeut is daarnaast geregistreerde in het HBO Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg (RBCZ). Ik ben aangesloten bij beroepsvereniging VBAG en registertherapeut RBCZ. Daarmee worden mogelijk de behandeling deels of geheel vergoed door uw zorgverzekeraar ( dit hangt af van uw specifieke polisvoorwaarden)
Klachtenregeling
In geval van klachten is het eerste doel om uw onvrede met de zorgverlener te bespreking en te kijken of u er samen uit kunt komen. Klachten zowel mondeling als schriftelijk worden ingediend. Na ontvangst wordt de klacht zo snel mogelijk (binnen 2 weken) met u besproken en gekeken naar een oplossen of verdere stappen. Mocht dit voor welke reden niet mogelijk zijn, dan wordt u hierover geïnformeerd door de praktijk. Alles zal schriftelijk worden vastgelegd. Er zal zorgvuldig worden omgaan met de verkrijgen informatie.
Lukt het niet er samen uit te komen, dan kunt u zich beroepen op onafhankelijk klachtprocedure van de VBAG, klachtenfunctionaris Quasir dan wel de geschillencommissie Zorggeschil. De procedure is te vinden op de website http://vbag.nl/comsument/klachten-en-geschillen/
Praktijk Shannon voldoet Hiermee aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) Wanneer u een klacht indient via het VBAG/RBCZ, klachten functionaris of geschillencommissie informeert u de zorgverlener ten alle tijden vooraf.